POWIAT NOWOTARSKI. W czerwcu komisje Rady Powiatu opiniowały pomysł przeniesienia Zespołu Szkół Nr 1 im. Władysława Orkana, czyli popularnego „Sokoła” do nowej siedziby. Teraz decyzje zapadły – jeszcze w tym roku starostwo chce zlecić wykonanie projektu.
- Stajemy przed wyzwaniem budowy siedziby Zespołu Szkół Nr 1, ponieważ po wszystkich analizach, po wykonanych badaniach – stwierdziliśmy, że nie ma możliwości przystosowania tego budynku do aktualnych przepisów i wymogów przewidzianych dla obiektów szkolnych – mówi starosta Krzysztof Faber. - Tak, że podejmujemy działania i nawet w tym roku chcemy ogłosić przetarg na projekt dla nowego kompleksu szkół zawodowych.
O takiej konieczności przesądza zarówno przekraczająca pół tysiąca liczba uczniów „Sokoła”, jak i perspektywa rozwoju szkolnictwa zawodowego w powiecie. Do tego dochodzi brak sali gimnastycznej w historycznym budynku.
Wcześniej opracowana koncepcja i projekt rozbudowy, obliczony na pozyskanie kilku sal dydaktycznych oraz wzniesienie sali gimnastycznej, oznaczałyby wydatki nawet 17-milionowe. Sama podbudowa, czyli posadowienie budynku w betonowej wannie, okazała się kosztem 4-milionowym. Powiatowe władze doszły więc do wniosku, że budowa tego, co było zaplanowane, w miejscu dawnego wysypiska i starorzecza Czarnego Dunajca, generuje zbyt duże koszty. Ponadto nie doszły do skutku zamysły budowy sali gimnastycznej razem z miastem, wspólnej dla „Sokoła” i Szkoły Podstawowej nr 1.
Pomysł na nową lokalizację – przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1, jest dość rewolucyjny, ale powiat stoi przy nim konsekwentnie. Przewiduje bowiem kilka dodatkowych sal dla Ośrodka, włącznie z większą salą rehabilitacyjną. I oczywiście wspólną salę gimnastyczną.
Nowa siedziba kompleksu Szkół zawodowych jest przewidziana dla ok. 600 uczniów. Zabytkowy gmach „Sokoła”, z kulturalno-rozrywkową przeszłością, gdy już przestanie służyć celom dydaktycznym, ma natomiast rozwiązać problemy lokalowe Powiatowego Centrum Kultury.
Fot. Anna Szopińska
Komentarze obsługiwane przez CComment