Niedziela była ostatnim dniem rywalizacji w Tour de Pologne Junior Memoriale Mariana Więckowskiego. Młodzi zawodnicy i zawodniczki rywalizowali łącznie w czterech odsłonach zmagań: w Rzeszowie, Bielsku-Białej, Katowicach i Krakowie. Sponsorem Głównym Tour de Pologne Junior Memoriału Mariana Więckowskiego jest ORLEN Paliwa.
Tour de Pologne Junior jest cyklem wyścigów dla dzieci i młodzieży, który jest nierozerwalnie związany z wyścigiem kategorii World Tour – Tour de Pologne, w którym rywalizują najlepsi kolarze globu. Celem Tour de Pologne Junior jest promocja aktywnego stylu życia, ale także krzewienie pasji do kolarstwa. Zawodnicy i zawodniczki podczas rywalizacji mają niepowtarzalną okazję, by sprawdzić swoje siły na fragmencie trasy, którą niedługo po nich pokonują zawodowcy.
Cztery odsłony przyniosły wielkie emocje, a klasyfikacja generalna wyłoniła ostatecznych zwycięzców. W kategorii Młodzik najlepszy okazał się Bartosz Łyżwa (UKS Avatar), który zgromadził łącznie 266 punktów i o zaledwie jedno „oczko” wyprzedził Mikołaja Legiecia (UKS Centrum – Nowa Ruda). Trzecie miejsce zajął Szymon Wrona (KS Deichmann SKSM Abus Sobótka).
W gronie Młodziczek bezkonkurencyjna okazała się Gabriela Kaczmarczyk (ŚFS Daleszyce) z dorobkiem 295 punktów. Druga była Nadia Hartman (UKS Feniks Rydtułowy), która zgromadziła 260 punktów. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zajęła Maria Okrucińska (Copernicus Toruń, 258 punktów).
Kategoria Żak należała do Mikołaja Klaczkowskiego (KLKS AZALIA Brzóza Królewska), który uzyskał łączny wynik 268 punktów. Drugą lokatę zajął Olek Rutkowski (Szkółka Kolarska Żegiestów Skalniak), który łącznie zdobył 224 punkty. Trzeci był Szymon Romański (SK Mikołów) z dorobkiem 215 „oczek”.
W Kategorii Żakini wygrała Natalia Piróg (KS Deichmann SKSM Abus Sobótka). Łącznie zdobyła 275 punktów i pokonała drugą Lenę Ruszkiewicz (UKS Avatar, 258 punktów) oraz Julię Pośpiech (LKK GOS Mszana Fuji, 255 punktów).
Walka, towarzysząca wyścigowi Tour de Pologne charakteryzowała się wielkimi emocjami i otwartym przebiegiem. Dzięki niezwykle atrakcyjnej formule zmagania najmłodszych zawodników cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, przyciągając całe rodziny i mając istotny wkład w wychowanie przyszłych pokoleń kolarzy.
Sponsorem Głównym Tour de Pologne Junior Memoriału Mariana Więckowskiego jest ORLEN Paliwa.
mat. prasowy
Komentarze obsługiwane przez CComment