pozycjonowanie strony w domu

Chociaż mechanizmy działania algorytmów Google podlegają regularnym aktualizacjom, istnieją na szczęście standardy pozycjonowania, których implementacja na stronie poprawi jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Przestawiamy kilka wskazówek, jak poprawić pozycjonowanie w Google, aby cieszyć się zwiększonym ruchem na stronie i poprawą współczynnika konwersji.

Co zrobić, aby stać się widocznym w Google?

Analizując strukturę witryn sklepów internetowych, wciąż zaskakuje fakt, że tak wiele z nich nie posiada wartościowych treści, artykułów blogowych, opisów kategorii czy nawet szczegółowych opisów produktów. Takie niedociągnięcia nie tylko sprawiają wrażenie braku profesjonalizmu u osób odwiedzających stronę, lecz przede wszystkim bardzo negatywnie wpływają na wyniki wyszukiwania.

Znalezienie się poza pierwszą stroną wyników podawanych przez Google w reakcji na frazę wpisaną przez klienta, praktycznie eliminuje nas z gry o nowego odbiorcę. Większość osób ogranicza swoje zainteresowanie wyłącznie do pierwszych linków wyszukanych przez algorytm, znajdując tam wszystkie potrzebne odpowiedzi. Aby poprawić pozycjonowanie w Google, należy w pierwszej kolejności zadbać o merytoryczne treści na stronie internetowej, które będą zawierać słowa kluczowe dla danej branży. Każdy tworzony content musi być unikatowy, merytoryczny, czytelny oraz zoptymalizowany pod kątem nagłówków, meta danych i wspomnianych wcześniej fraz kluczowych.

Przedsiębiorcy, którzy postanawiają tworzyć treści we własnym zakresie, mogą czerpać inspirację z artykułów w posiadaniu konkurencji, a następnie kreować własne teksty o jeszcze wyższej jakości. Sposobem o wiele bardziej efektywnym czasowo pozostaje jednak skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji SEO, które proces pozycjonowania traktują w sposób kompleksowy. Doświadczeni copywriterzy są w stanie tworzyć artykuły blogowe lub opisy kategorii o wysokiej jakości i skuteczności, mające realny wpływ na rozwój biznesu klienta.

Sprawdzone sposoby na poprawę widoczności w Google

Poza samym contentem na stronie warto przyjrzeć się bliżej aktualnemu meta title, który pojawia się pod linkiem i zachęca użytkownika do kliknięcia i przejścia na stronę. Należy stworzyć oryginalny opis strony wypełniający całe dostępne miejsce (zazwyczaj maksymalnie 70 znaków ze spacjami). Meta description powinien być naturalny i ciekawy, integrujący naturalną kompozycję fraz kluczowych i końcową wzmiankę z nazwą marki. Poprawa efektywności pozycjonowania w dużej mierze zależy również od linkowania wewnętrznego i zewnętrznego do podstron wysokiej jakości, a także wielkości grafik, które mogą utrudniać ładowanie stron.

Trzeba uświadomić sobie, że efektywne pozycjonowanie wymaga ciągłego monitorowania zawartości strony i dopasowania pod zmieniające się warunki SEO. Proces ten wymaga czasu i specjalistycznej wiedzy, dlatego większość przedsiębiorców decyduje się skorzystać z oferty podmiotów zewnętrznych, które udowodniły swoją skuteczność na przestrzeni wielu lat. Artefakt.pl to firma zajmująca się pozycjonowaniem od początków rozwoju branży e-commerce w Polsce, posiadająca portfolio z setkami zrealizowanych projektów. Warto odwiedzić stronę Artefakt.pl w celu zapoznania się z kompleksową ofertą, która gwarantuje poprawę pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.