zakupy online koncepcja ekranu dotykowego 1284 20023POWIAT NOWOTARSKI. W dobie pandemii zakupy internetowe stają się coraz popularniejszą formą nabywania i zbywania różnych artykułów. Tylko jednego dnia do nowotarskiej komendy i podległych komisariatów zgłosiły się trzy osoby oszukane podczas kupowania i sprzedawania przez Internet.

Mieszkanka gminy Raba Wyżna, wchodząc w link przesłany w wiadomości od kupującej, straciła 9 tysięcy złotych. Dwie pozostałe osoby nie otrzymały kupionego i opłaconego towaru, tracąc kilkaset złotych.

Rabianka wystawiła artykuły dziecięce do sprzedaży na popularnym serwisie ogłoszeniowym w Internecie. Za pomocą komunikatora internetowego  z kobietą skontaktowała się osoba zainteresowana kupnem, która poinformowała, że dokonała już płatności za towar, ale żeby otrzymać pieniądze na konto, mieszkanka gminy Raba Wyżna musi kliknąć w link przesłany w wiadomości od kupującej.  I tu kobieta popełniła błąd. Kliknęła  w przesłany link, który otworzył fałszywą stronę banku i  wpisała także wymagane dane do logowania na swoim koncie (swój login, PIN, numer pesel)  i  kody autoryzacyjne, które otrzymała w wiadomościach SMS. Tymczasem  oszust wypłacił  z konta kobiety 9 tysięcy złotych, wykorzystując przejęte kody.  

Z kolei mieszkanki Nowego Targu oraz gminy Szaflary zostały oszukane podczas internetowych zakupów. Kobiety nie otrzymały kupionego i opłaconego towaru, tracąc kilkaset złotych. Natomiast mieszkaniec gminy Czorsztyn, sprzedający swój towar, w porę zorientował się, że kupujący próbuje go oszukać. Mężczyzna nie wszedł w przesłany w wiadomości link, dzięki czemu nie stracił swoich oszczędności. 

Policja apeluje:

Pamiętaj! Sprzedając i kupując w Internecie, możesz zostać oszukany. Nie klikajmy w przesłane w wiadomości linki, aby otrzymać płatność za wystawiony towar oraz czytajmy uważnie SMS-y z kodami autoryzacyjnymi. Nie wolno reagować na prośby o zalogowanie się do konta bankowego,  podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora do banku.