Zdjęcie

Zdobycie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania wiążę się z kompleksowymi działaniami. Trzeba zadbać nie tylko o jakość samej strony www oraz zamieszczanych na niej treści, ale też wiele zagadnień z kategorii UX oraz off-site SEO. Do wypracowania optymalnej strategii na promocję w Google potrzeba jak największej ilości twardych danych, pewnych i sprawdzonych informacji. Jakimi źródłami posługują się specjaliści? O tym opowiedzą nam eksperci z agencji interaktywnej AFTERWEB.

Google udostępnia kilka przydatnych funkcjonalności, będących kopalniami bezcennych informacji.

Wiadomości na temat specyfiki ruchu internetowego oraz zachowań użytkowników na stronie potrafią wiele powiedzieć na temat kondycji witryny. Dysponując zaawansowanymi statystykami oraz raportami z narzędzi analitycznych łatwiej zoptymalizować stronę internetową. W tej kategorii na pierwszy plan wybijają się Google Analytics oraz Google Search Console – wcześniej znane jako Webmaster Tools. Właściciele witryn mogą być nieświadomi pewnych problemów, przez które mogą tracić potencjalnych klientów bezpowrotnie. Tym samym pozycjonowanie stron www wpływa nie tylko na liczbę unikalnych użytkowników, jacy odwiedzają witrynę, ale też dokonywane przez nich wybory. A jak ustalić to, które słowa kluczowe przyniosą największy zysk w stosunku do wydatków na promocję w internecie? Tutaj pomocne będą Google Trends oraz Keyword Planner – jeden z modułów systemu reklamowego Google Ads.

Wyszukiwarka skrzętnie ukrywa część danych. Ale w pozycjonowaniu korzysta się też z zewnętrznych narzędzi

A jak sprawdzić, które dokładnie miejsce zajmuje firmowy serwis w wynikach organicznych na najistotniejsze w danej branży słowa kluczowe? W tym momencie zaczynają się pewne trudności, gdyż Google nie upublicznia takich informacji. Mało tego, każdemu użytkownikowi wyszukiwarka pokazuje nieco inny ranking. Jeśli internauta odwiedzał już daną stronę i z analizy jego zachowania wynika, że znalazł tam to, czego szukał, przy pokrewnym zapytaniu ta domena z automatu pojawi się wysoko. Dlatego „własnoręczne” testowanie pozycji nie będzie miarodajne. Dlatego w branży SEO wykorzystuje się dedykowane oprogramowanie, takie jak Semstorm czy Ahrefs. Wprawdzie ich rankingi nie są w 100% tożsame z Google SERP, to ich wiarygodność wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.

źródło: afterweb.pl