Od 8 września szkoły podstawowe oraz ponadpodstawowe mogą zgłaszać się do udziału w pilotażu dotyczącym wykorzystania gier komputerowych i wideo w edukacji. Do 30 września zainteresowane placówki mogą przesłać formularze zgłoszeniowe do wojewódzkich koordynatorów ds. innowacji w edukacji w kuratoriach oświaty.
Głównym celem pilotażu jest rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo, a także zapewnienie szkołom materiałów obejmujących edukacyjne gry komputerowe.
Działania w ramach pilotażu
W pierwszej kolejności szkoły przeprowadzą innowacje pedagogiczne. Następnie zostaną przeprowadzone badania na temat skuteczności i efektywności przeprowadzonych rozwiązań. W końcowym etapie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej epodreczniki.pl, zostaną zamieszczone e-materiały w postaci gier komputerowych i wideo.
Działania szkoły w ramach innowacji wprowadzającej gry komputerowe i wideo:
- opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania;
- ustanowienie lidera/koordynatora projektu w szkole;
- wybór oraz wdrożenie gier komputerowych i wideo;
- udział nauczycieli szkół w różnych formach doskonalenia;
- zapewnienie wsparcia innowacji przez organ prowadzący szkołę;
- udostępnienie przykładów dobrych praktyk;
- wzięcie udziału w badaniach.
Zgłoszenia do pilotażu
Szkoły podstawowe oraz ponadpostawowe zainteresowane udziałem w pilotażu prosimy o przesyłanie zgłoszeń.
Aby zgłosić się do programu należy:
- wypełnić formularz,
- wybrać koordynatora z województwa, w którym znajduje się dana szkoła,
- przesłać formularz mailem,
- czekać na kontakt od wojewódzkiego koordynatora.
Na zgłoszenia czekamy do 30 września br.
Szczegóły oraz formularz:
https://www.gov.pl/web/edukacja/gry-komputerowe-i-wideo-w-szkolach-rusza-pilotaz-programu
źródło: gov.pl
Komentarze obsługiwane przez CComment